Isnin, 10 Julai 2017

anak datin??

pukul 1.15 petang

"ustaz ada murid baru!!" jerit Tina ker Tasya? lupa lak. ustaz yang terkejut terus berjalan ke luar kelas. tak lupa juga aku yang terjengul-jengul kepala melihat beberapa orang manusia di luar kelas 3RK. 'plajar baru?' gumam hatiku. semua plajar lelaki klas aku dh mula mengusyar plajar tu. perempuan ke? yes. perempuan. dapat dilihat ade seorang wanita berusia dalam lingkungan 40-an dalam pemerhatian aku dan juga seorang lelaki berusia 30-an.. sape plak tu...  setelah 2 minit gitu diorng pon blah sebab kene jumpa guru klas aq. ustaz pon dah habis masa.. so, ustaz pon chow.. kuikui

and bermulelah meja bulat....

sape tu wei?

Entah?

Anak datin wei!

erk? muke cam berlagak je doh!

memang pon. Masa kitorng jumpe dia tadi tak lngsung dia senyum

hushh!!! si datin tu plak?

mak dia ok. peramah la jugak. dah la tadi aku pnggil dia acik doh. pastu dia cakap kt aku camni you ni (aku lupa lah ayat dye). mana aku tau dia datin. nanti aku nak cakap camnilah. sorry aunty sebab pnggil you acik haritu. I tak tau yg aunty ni datin! hah!

yerkk!! dia melayu buat cara melayu. and one. dia datang sini ikut cara kita. pasni bersurah banjar dngn dia nk tak wei??

haha. okey gak tu.


okeyyy.. pastu mesyuarat meja bulat tergendala sehingga ke surau. orng solat kami dok bincang... nah, smbungan...

wei, dia masuk asrama erk?

A'ah. wei aku nak crite ni. Mimi (budak asrama tpi bukn klas aku) cakap aan budak tu kerek giler. Pastu bila mak dia tengok asrama kite ni berapa kali pandang kiri kanan pastu cakap xde sapa ke nak sponsor asrama ni ke? apekah?? taula diorng tu tinggal bndar. tempat kita ni kampung jerrrr

aku x nk dia masuk geng kite erk

korang ni.. lek lek arrhh lu.. kite belum lqgi tau perangai sebenar dia. don't judge by its coverla... kite tunggu esok.

x sabarnye nak sekolah esok..


demikianlah serba sedikit pasal kesah harini. oh yes. budak tu tak silap aku name dia Misha. budak Shah Alam. x sempat nak belajar ngan diq lagi sebab masa dia tunjukkan diri dah akhir2 waktu dahhh. so, kenela tunggu besok. okey tu jer chow dulu. oh, wait a minutes. Assalamualaikum. hehe


luahan hati : aq dngr budak tu pndai... stress betul si Chahaya bile semua orng suruh Chahaya beat budk tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen
Lagi panjang lagi bagus
in sha Allah aku balas