Jumaat, 24 November 2017

UPSR and PSRA

Assalamualaikum silent readers sekalian! korang baca tak perkataan yang aku dah bold kan tu. Nak aku ulang? SILENT. weyh.. korang yang baca blog aku kalau tak larat follow komen pun jadilah.. kasihanilah aku.. *kesat air mata. haha. yela yela. salah aku juga. malas sangat nak blogwalking, malas sangat nak apdet entry baru, malas sangat promote blog sendiri kat umum. ha! apa lagi! grrrr.. ya, aku sedar aku malas.

dah dah. nampak tak aku dah lari tajuk ni. korang tahu kan semalam UPSR keluar. and khamis minggu lepas PSRA keluar. So, aku tetiba rasa nak cerita pulak penglaman UPSR and PSRA aku.

UPSR

                                       Hasil carian imej untuk bh kertas upsr 2014 bocor

benda ni aku tak boleh nak lupa wei. budak batch02 gerenti ingat benda ni. For the first time in forever UPSR kena repeat and For the first time in forever 6 paper pun periksa sebulan. entah papentah. UPSR pon nak dibocorkan. kau ingat best? ingat kan seminggu je periksa. rupa-rupanya sebulan. aku ingat tarikhnya. 9Sep sampai 9Okt.

 okeylah tu pengalaman terindah. aku tak tahulah korang dapat paper mana yg bocor. aku dapat english kertas2. Sir cakaptu soalan sport. sekali keluar sejibik! dan masa tu kawan aku jadi pandai giler. tak pepenah minta kertas lebih untuk karangan time ni memasing minta kertas. sah diorang hafal soalan acah sport yang sir bagi. last-last kertas kena repeat. tak silap aku ada sekolah yang dapat english kertas satu dan dua sekali. gempaklah english dua dua paper bocor. HAK HAK HAk

firts paper yg diumumkan bocor paper Sains. sehari sebelum paper sains tu aku dapat soalan sains. giler senang. aku dah sedia nak hafal sepanjang malam ni. last2 malam tu keluar kat berita solan sains diisytiharkan bocor dan kena repeat. Cinabeng! dahlah soalan yg sains yg repeat tu susah giler namateiy. grrrr...

kertas last yg bocor dan kena repeat is math paper 1. ni aku bersyukur giler bocor. kertas asal dia susah giler doh. 5 soalan last, straight soalan purata. soalan yg kena repeat tu senang. Alhamdulillah....

kesimpulannya yang tak bocor dan tak kena repeat BM jer.. fuh.. result aku? nak nangis weyh!!! aku dapat 4A 1B. B tu Sains. teacher aku kecewa. sampai sanggup bayar untuk cek balik paper sains aku. aku dulu murid harapan sains. memang teacher harap giler sains aku A. sekali keluar. grrr.. boleh plak english aku A erk?

PSRA

uishh.. PSRA huh? malaslah nak crite takut riak. hahaha

takdelah. actually batch aku ni boleh dikatakan  batch yang agak bengap. kenapa aku cakap bengap? percayalah. dari aku darjah lima payah giler kitorang nak dapat mumtaz walaupun seorang. perghh.. time ustazah marah kat kitorang sebab tak dapat mumtaz. maklumlah tahun lepas sekolah aku tu dapat 100% lulus and tempat kedua kat daerah. 5 orang tak silap aku yang mumtaz. tu yang ustazah strunggle sebab takut batch aku tuh merundum. bila keluar result trial memang ustazah dah ngamuk habis sebab takde sapa mumtaz.

chill ustazah. kitorang memang lambat panas. hew hew. percaya atau tak PSRA batch aku 7 orang mumtaz and 100% lulus. tak cukup lagi? sekolah kitorang time tu tempat pertama daerah and kedua negeri Selangor. Kan dah cakap kitorang lambat panas. aku? ofkoslah mumtaz..

 and actually masuk tahun ni dah 5 tahun kitorang gondol tempat pertama daerah. power tak power. paling ramai budak mumtaz time 2016. 17 orang mumtaz. batch adik aku tuh. and ciss time tu adik aku jadi tokoh pelajar. mesti korang fikir 17 orang jer. well, sekolah aku tu muridnya sikit. tapi alhamdulillah tiap tahun makin bertambah pelajar. kalau dulu kami terpaksa menumpang sekolah lain untuk periksa sebab pelajar sikit sangat tapi sekarang kami periksa di sekolah kami sendiri peach!


Tahniah Tahniah!!! untuk siapa? untuk sesiapa jelah. lel. tahun ni tahun kedua UPSR diubah cara soalannya. mak aku penanda kertas sains so aku boleh tahu la soalan sains UPSR. nak tahu apa reaction aku. Ni soalan UPSR ke PT3?! lantak kaurang lah. sib baik aku lahir 2002.

1 ulasan:

  1. Lekluk lamak aku pun dikira bdk harapan sains gak tapi nak buat cane rezeki sains tu dpt B alhamdulillah...4A1B...PSRA? Hihihi aku x skolah agama...

    BalasPadam

Sila tinggalkan komen
Lagi panjang lagi bagus
in sha Allah aku balas