Isnin, 7 Ogos 2017

Aku Dan JDT fc

Sape orang j kt sini angkat tangan. Xde? Baguih.. boleh mengumpat. Sape kat sini x kenal kelab gergasi bola sepak Malaysia Johor Darul Takzim FC? And sape kat sini haters depa? Macam aku tak tau ramai haters JDT ... Sempena kemenangan JDT dalam Malaysia super League Sabtu lepas even kalah ngn Selangor aku nk crite kisah aq ngn JDT..

Well, sejujurnya aq pelik cam mana aq boleh suka tengok bola. Tapi liga M jelarh.. sebab aq x dapat tengok liga Europe. Tapi aku xkn lupa bila first time aq suka tengok bola....

Ingat lagi tak time JDT menang AFC tahun 2015? Tu lah tahun aq mula minat bola. First game yg aq tengok JDT vs south China. Time tu live Astro arena kol 1 pagi. Aq lupa knape tetiba aq bersangatan nk tengok. So, kol 1 pagi tu aq sanggup bangun nk tengok game tu. Yes, JDT menang 3-1 time tu.

Dan pada hari itu aku mula suke tengok bola ekpeceli Sel ngn JDT. X pernah aq miss game diorang. Semua player aq kenal. So, in other word, JDT lah penyebab aq minat ngn bola

But, semenjak kes Azrif nk pindah JDT.. *bukan nak.. memang pindah pun* aq benci giler ngn JDT.. tak silap aq bulan 6 tahun lepas. Siriyes time tu I Hate You JDT.. dan bermulalah hidup aq sebagai haters JDT.. lagi benci bile Nazmi Faiz ngn Hazwan Bakri pindah JDT. Aq rasa boleh tahan ramai gak player JDT asal Selangor. Aq hairan betul.. knape mesti selangor? Negeri lain xdak ka? Ke memang betul tekaan aku yang Selangor ni akademik bola sepak Johor? Pastu makin aq x suke bila melihat keegoan JDT.. acah kuat. Grrrrrr...

I think tu je lah kot aq nk confess.. fans J jngn kecam.. goodluck for Malaysia cup. Haha.. dengar Cite Johor nk kejar blik piala sampah tu.. betulkah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen
Lagi panjang lagi bagus
in sha Allah aku balas