Khamis, 8 Jun 2017

cerita saje2

alkisah tiga tahun setelah zaman pemerintahan Raja Suhaimi IV terdapat sebuah kota sihir yang namanya kota aurorius bagan terap. sesungguhnya kota ini separuhnya manusia biasa dan separuh lagi ahli sihir. di kota itu juga terdapat sebuah persatuan sihir yang sangat terkenal diberi nama persatuan 3RK. Faiz Dragneel telah diamanahkan oleh pengasas 3RK Firdaus Harley untuk memimpin persatuan ini bersama orang-orang kanannya iaitu Fahmi, Aizam dan Shuhairi. 
diceritakankanlah pada suatu hari nan sejuk bersalji terdapat sebuah persatuan sihir gelap yang namanya 3Rakai datang ingin menjajah kota aurorius bagan terap. persatuan yang dipimpin Iqbal Morgana dengan angkuh dan bongkak telah menghantar orang-orang kirinya Syafiq, Hafiz dan Natasya. satu bulan sudah cukup untuk persatuan 3RK mengalahkan persatuan gelap 3Rakai hasil daripada kebijaksanaan dua ahli sihir yang comel lagi ayu Syazana dan Arisya. dengan kuasa pemerintahan kota aurorius bagan terap, maharani Insyirah telah memberikan pingat kebesran wira perkasa bakti kepada persatuan 3RK atas kemenangan mereka mengalahkan persatuan sihir gelap. semoga kota aurorius bagan terap sentiasa aman, tenteram dan harmoni.

yeahh!! bila nuryn dh bosan be like..
#setiap watak yang dinyatakan adalah rakan-rakan sekelas aku kt skolah
agak-agak nk hntar kt majalah skolah dok? maklumlah majalah skolah tengah xde lngsung crite2 macam ni.. asyik2 puisi.. komik.. doodle..
Q: aq suke tengok crite fairy tail korang suke tak??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen
Lagi panjang lagi bagus
in sha Allah aku balas